RebeckaEk

Alla inlägg under november 2013

Av Rebecka Ekström - 19 november 2013 10:54

Hejsan!

Trodde att tiden skulle gå jättesakta när vi fick reda på att vi skulle få flytta in 30 November, men tiden bara springer i väg! Jag har rensat och packat och fått nästan allting färdigt. Har sparat bara det  viktigaste som jag använder uppe. Det känns så otroligt skönt men helt overkligt på samma gång, underbart är ordet som kan beskriva det hela! 
Jag och Coffan har rensat precis ALLT som är onödigt och som vi aldrig kommer ha nytta av i vårat nya gemensamma hem. Det känns så bra att bara ha det som vi gillar och som vi kommer ha användning för. 
Jag har ju alltid drömt om at få köpa helt nya saker till mitt allra första hem, och nu har jag fått göra det,fantastiskt!



KRAM  

Av Rebecka Ekström - 15 november 2013 11:21

Den 1 december får vi nycklarna till våran lägenhet! Ska bli så underbart att kunna ha något helt eget tillsammans som bara är vårat <3 

Av Rebecka Ekström - 14 november 2013 12:44

Hejsan!

Idag skulle vi igentligen fått svar ifrån bostadsbolaget men det vart uppskjutet tills imorgon. Så nu blir det ytterligare en lååång dag av väntan. Det går sakta men säkert framåt.
När jag endå bara väntar så passade jag på att söka lite jobb och praktikplatser. Har riktat in mig på blomsterdesign och inredning nu. Hoppas på många svar!

Nu börjar jag längta riktigt ordentligt till julen och allt vad det innebär, hoppas november mpnad går fort.

 

Av Rebecka Ekström - 12 november 2013 09:10

Godmorgon!
Idag var det en såndär mysig morgon,en sån som man vill ha varje dag när man vaknar. Regnet smattrade mot fönstret och älskling låg och kramade mig hela morgonen. Sådär himla mysigt att man inte ens vill gå upp! 

Idag hoppas vi på ett telefonsamtal så vi komemr till lägenheten nån gång! Det tar sån tid med allt som ska tas reda på och fixas. Allt käns så oklart..fortfarande! RINGRINGRING! 
Nu har vi köpt allt som vi behöver så det käns så skönt att ha det klart. Bara köksmöbel som saknas fortfarande, men det får vänta ett tag.


Av Rebecka Ekström - 9 november 2013 12:21

Idag komemr Jeppe till mig och Coffan och kollar på film och har det lite trevligt. Kul att nått händer, blir så sega helger annars, speciellt om det regnar med..

Det finns inte någon som kan ställa upp att skriva som som borgenär till mig och Coffan? verkar som att det ska behövas fast att det var sagt att det inte var så.

Fattar inte varför det ska behövas när vi utan problem har pengar att betala hyran med varje månad. Många som inte ställer upp bara för att dem tror att dem ska få betala 4250 kr om inte vi skulle kunna betala våran egna hyra. Hyran är det som vi kommer lägga våra pengar på först! Skulle aldrig få för oss att skita i att betala våran hyra eller räkningar. Det kommer förhoppningsvis bara gälla i ett par månader tills coffan får anställning. Den som ställer upp kommer inte behöva betala ett enda öre för våran hyra! Skulle vara underbart om någon kan så vi kommer hemifrån nu när vi väl hittat lägenhet! 



Av Rebecka Ekström - 5 november 2013 15:50

Äntligen har hyresvärden hört av sig! Nu är det på gång. Visning imorgon klockan 10! Nu hoppas vi att lägenheten är fin och fräsch så vi kan ta den.
Det ska bli så enormt skönt och roligt att kunna bilda sig ett eget hem med sina helt egna grejer och att man så småning om kan bilda sin familj   

Käns skönt att vi redan har klart handlingen till nästan hela lägenheten, det är lite småsaker som saknas. men det ska handlas på fredag!

Det går även framåt med mitt praktiksökande nu vilket käns bra så jag är trött på att gå hemma och sega.

Presentation


Rebecka heter jag, 21 år. Min pojkvän heter Christopher och vi har varit tillsammans sedan Juni 2008 och förlovade sedan Juni 2012. Vi flyttade ihop 2013-12-01. Några av mina intressen är: Familj,pojkvän,djur,natur och kläder. På min blogg kommer jag skri

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards