RebeckaEk

Alla inlägg under september 2013

Av Rebecka Ekström - 30 september 2013 12:08

Idag vaknade jag extremt mycket för tidigt! Coffan satt uppe vid datorn hela natten och hade antagligen svårt att slita sig från det han gjorde där, så han gick och la sig klockan 05:00!!! Då vaknade jag då han skulle göra sig iordning för att sova... Och eftersom jag hade sovit hela natten från 21:30 så var ju jag nästan pigg. Försökte somna om men gick ju självklart inte. Så det var bara att ta cykeln och trampa hem till lägenhten bara för att ha något att göra. Seg morgon!

Under förmiddagen har jag passat på att  fixa med lite papper som skulle in i pärmar. Har även lagat lite mat.

senare under eftermiddagen ska jag tillbaka till coffan, vi ska göra matlådor som vi kan frysa in. Så praktiskt att ha då man inte orkar laga ny mat varje dag :)

Av Rebecka Ekström - 28 september 2013 15:44

Nu har jag och Coffan suttit och letat lite lägenheter. Finns en hel del bra och fina lägenheter lediga just nu. Boka möte nästa vecka först.HoppasHoppasHoppas Bara älskling får sin praktikplats färdig och jag kan få besked om jobbet så är det färdigt sen. Ska bli så otroligt skönt att flytta ihop i något eget och bara få vara själva och göra det vi vill. 
Det som är det bästa av allt är att vi redan har nästan allt till en hel lägenhet. Bara lite småsaker som saknas som är hur lätt som helst att fixa. 

Av Rebecka Ekström - 28 september 2013 15:29

                                                                      
Susanne- Tack för att du ALLTID ställer upp oavsett när och vad! Hjälper till med allt även att du har det tufft själv. Bästa Susanne.

Coffans mormor- Tack för att du alltid stället upp coh tänker och hjälper mig och Coffan lite mer än vad du borde ibland, du är för snäll. Världens bästa ''mormor'' 

Mamma och Pappa- Finns alltid för oss också och hjälper till så mycket det bara går. Älskar er <3

Jättetacksam för att jag har så underbara personer i släkten med som alltid har funnits och varit världens bästa så länge jag kan minnas!
Morfar och Mormor
Farfar och Farmor
Tessan och Tomas

                                                              




Av Rebecka Ekström - 27 september 2013 22:03

Igår var vi hos Susanne, coffans mamma och vart bjudna på mat. Vart snabbt bestämt av mig och Coffan att vi ville följa med hem till hans mormor på kvällen och sova där tills idag. Handlade lite innan vi åkte och när vi kom fram 22.00 ville Andr'e Coffans lillebror fika så det blev prinsesstårta!Knasunge <3 
Jag och älskling hade lite svårt att somna fast att vi var jättetrötta när vi gick för att lägga oss. Många tankar och funderingar som snurrade runt både på mig och honom om lägenhet,framtid och jobb. Somnade inte förns 02.30 till slut, då hade vi funderat klart! Kom fram till riktigt bra ideer och lösningar som vi ska ordna inoom snar framtid och flrhoppningsvis komemr det bli riktigt roligt! 

Vaknade upp ganska tidigt och satt och drack morgonkaffet med Coffans mormor, alltid lika gott med kaffe hemma hos henne. Hade en lugn och skön förmiddag. Åkte hem på eftermiddagen och vart bjudna på mat igen hemma hos Susanne men idag även efterrätt. Blev en stunds legobyggande och youtube filmklipp tillsammans med Andr'e.

Nu sitter jag och älskling hemma hos mig och kollar på idol, Gabriel var bäst ikväll! .... enligt oss :D

Av Rebecka Ekström - 25 september 2013 16:40

 Idag har jag och Coffan varit i skogen några timmar och plockat massor blåbär och lingon. Hittade perfekta stället med stora blåbär! Nu har vi rensat och sköljt alla och lagt in dem i frysen, så nu kan vi göra många smoothies! :D 

Resten av dagen blir nog ganska lugn verkar det som. matlagning och se någon film skulle jag tro. Kan bli en promenad senare.

Av Rebecka Ekström - 24 september 2013 08:21

 Sitter och kollar på TV4:s morgonprogram. Dem diskuterar rynkor och plastikkirurgi. Är det verkligen så farligt med rynkor? Alla åldras ju nån gång, alla kommer att gå egenom samma sak och samma förändringar. Det är ett normalt stadie i livet som faktiskt inte behöver se illa ut. Jag är inte rädd för att få rynkor allafall! 
Väntar på att älskling ska vakna så vi kan äta frukost tillsammans, sen blir det en lång skogspromenad. Hoppas solen kan titta fram snart.

Av Rebecka Ekström - 23 september 2013 16:49

Den här sommaren gick verkligen jättefort! Satt och kollade i min kalender förut och idag är det redan den 23:e September!!! Hur fort går tiden egentligen? Snart kommer vintern igen och allt blir grått och kallt men jag kan trösta mig med att sommaren varit underbar. Studenten,värme,bad och avkoppling. Just den här sommaren har varit så skön bara för att det har inte funnits några ''måste göra innan skolan börjar'' saker. Jag har bara tagit det lugnt och tagit dagen som den kommer och inte behövt känna att sommaren snart är över. Jag skrev in mig på Arbetsförmedlingen för 1 vecka sen, då tyckte jag sommaren var över och med det även avkopplingen. Jag är redo att ta ett jobb nu! 

Av Rebecka Ekström - 23 september 2013 16:30

Första inlägget
Första inlägget på just den här bloggen men inte första gången jag skriver ett inlägg. Har tidigare haft flera bloggar som jag haft ett tag sen tröttnat på, men tänkte börja blogga varje dag nu då jag har lite mera tid och lite mera att skriva om. 

Min header
Min header var ett självklart val för mig då mina och min mammas hundar betyder väldigt mycket för mig. Tyvärr saknas det en vovve på bilden som lämnade mig för 3 år sen. Hundarna vi har nu: Light 10 år, Luna 9 år och Fancy 9 år. 

Nöjd med dagen 
Idag vaknade jag mycket tidigare än vad jag ville, klockan var bara 07.00 Orkade inte vänta på att Coffan vaknade så jag cyklade hem till mig och började städa lägenheten. Gjorde även 3 matlådor med kycklinggryta och planterade om 5 stycken växter som behövde större krukor, dammade mitt rum och städade hos fiskarna. 
Nu kom precis Coffan så vi ska ta oss en dusch innan han ska till gymmet. Senare ikväll blir det en långpromenad tillsammans och mys framför någon bra film.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Rebecka heter jag, 21 år. Min pojkvän heter Christopher och vi har varit tillsammans sedan Juni 2008 och förlovade sedan Juni 2012. Vi flyttade ihop 2013-12-01. Några av mina intressen är: Familj,pojkvän,djur,natur och kläder. På min blogg kommer jag skri

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
<<<
September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards